SMART method Empire Digital Marketing

SMART Metoden

Når du planlegger en digital markedsføringskampanje, er det mange faktorer å ta hensyn til. Fra design eller planlegging til analyser. Ved hjelp av trinnvise verktøy eller et digitalt markedsføringsbyrå og veiledningen fra SMART-metoden, vil verdien og konverteringsfrekvensen til kampanjen øke avkastningen din.

S

Spesifiser:

Den første og viktigste delen av kampanjen er planleggingen. Er målet med kampanjen å generere salg? Abonnenter? Hva er budsjettet? Vær spesifikk og spar tid og penger.

M

Målbarhet:

Sørg for å ha alle måleverktøyene på plass, som Google Tag Manager, og sørg for at alle taggene fungerer før du starter kampanjen.

A

Achievable/Oppnåelig:

Gå gjennom spesifikasjonene (S) og sørg for at målene og budsjettet fortsatt er oppnåelige og målbare.

R

Relevans:

Er hele kampanjen din relevant? Se gjennom kampanjen og sørg for at kampanjen er relevant for sesongen og dine kunder. Kanskje en del av kampanjen er markedsføring av en ferie under Lockdown? Eller solkrem i vintersesongen? Luk ut Unødvendig kampanjeinfo basert på sesong og dine kunders behov.

T

Tidsavgrensning:

Kampanjen må være tidsavgrenset. Sørg for å tilpasse budsjettet til tidsrammen for å unngå unødvendig overforbruk. Ved å bestemme tidsrammen vil du kunne samle inn data under kampanjen og gjøre nødvendige justeringer underveis.

Til slutt (og viktigst av alt) er A og R

(A) Analyse og (R) Review:

Etter hver kampanje er innhenting og analyse av data og statistikk kanskje den viktigste delen av kampanjen. Forstå hvorfor hver tjeneste eller vare solgte slik de gjorde, forstå hvordan kundene beveget seg på nettstedet ditt og beregn den totale avkastningen (ROI).

 

Vi Hjelper deg med dette og lager rapporter som veileder deg på ditt neste prosjekt.

Kontakt Oss

Logo Empire Digital Marketing
Digital Markedsføring Rimelig og Lettvint

Privacy Policy

Cookie Policy

Copyright © 2021 Empire Digital Marketing. All rights Reserved.